Marketing

Verschillende sterke merken onder één dak

Je kent ze vast wel, de spellen van Nederlandse Loterij: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Lucky Day, Miljoenenspel, Krasloten, TOTO Winkel, TOTO Sport, TOTO Casino en Winn-itt. Met onze merken maken we meespelen vooral leuk. En we dragen ook nog eens bij aan een gelukkig, gezond en sportief Nederland.

Bekijk alle marketing vacatures

Waarom we dit doen

Wat niet alle mensen weten is dat Nederlandse Loterij ooit is opgericht als fundraising-organisatie voor de Nederlandse sport en goede doelen. Het is onze purpose om een bijdrage te leveren aan een gelukkig, gezond en sportief Nederland. Als we succesvol zijn met onze marketingactiviteiten betekent het dat er meer geld beschikbaar is voor de maatschappij. Dus is het aan ons de taak om zoveel mogelijk awareness te creëren en de consumer journey optimaal in te richten.

Met wie we dit samen doen

Het marketingteam is een van de grotere teams binnen de organisatie. We werken samen in groepen van ervaren en breed inzetbare marketeers en met specialisten van gerenommeerde bureaus. We gaan voor de winst, met slimme mensen die kunnen meebewegen met de veranderende kansspelmarkt en het medialandschap.


Teams

We vormen binnen Marketing agile businessteams per merk. Zo komen alle specialismes bij elkaar in een team, om gezamenlijk de doelstellingen te behalen. Naast het businessteam vorm je met jouw discipline ook een team, dat wekelijks bij elkaar komt. Denk bijvoorbeeld aan de CRM-marketeers, Online Marketeers, Social Marketeers en Campagne Managers. De donderdagen staan bij ons in het teken van kennisuitwisseling. We komen samen op kantoor en werken aan businessvraagstukken om verdere groei mogelijk te maken.

Marketing

down

Dit domein is onderverdeeld in 4 teams: Campaign, Social, Media Management en Online Marketing. De belangrijkste taak? Zorgen dat elk merk top of mind is bij de klant.

CRM

down

Dit domein bestaat uit 5 teams: CRM en Acquisitie, Database Marketing & Automation, E-mail & Push, de Studio en CRO. Samen zetten we gerichte acties op om klanten aan te trekken, te behouden en te verrijken.

Product

down

De beste spelervaring creëren voor de klant. Dat is waar de collega’s van Product zich op dagelijkse basis mee bezighouden.

Sponsoring & Beneficianten

down

Vanuit deze afdeling houden we ons bezig met het versterken van onze merk- en bedrijfsstrategie. Het succesvol aangaan en onderhouden van externe relaties speelt hierin een belangrijke rol.

“Ben jij nieuwsgierig en leergierig? Dat zijn twee belangrijke kwaliteiten die je als marketeer moet bezitten om te kunnen meebewegen in het snel veranderende medialandschap en de kansspelmarkt.”

Dries Poels, Head of Marketing
werkt sinds 2019 bij Nederlandse Loterij

Hoe we dit doen

Onze kansspelen zijn een emotioneel product. Meespelen staat voor een kans, voor een droom. Beleving speelt dan ook een belangrijke rol bij het vermarkten van onze producten. En die beleving creëren vraagt om creativiteit. Creativiteit wordt actief aangejaagd in onze organisatie. Zo zijn er zogenaamde ‘creative days’ waar alle marketeers van alle merken samen komen met de creatieve bureaus met wie we samenwerken. Heb jij ludieke ideeën? Kom maar op. Bij ons kan je je droom als marketeer realiseren.

Naast een marketingorganisatie zijn we een datagedreven organisatie. Onze data helpen ons de uitingen steeds verder aan te scherpen en campagnes elke dag nog beter te maken.

 

House of brands
Nederlandse Loterij bestaat uit sterke spelmerken. Elk merk staat op zichzelf, tegelijkertijd leren we van elkaar en van de ervaringen die we per merk opdoen. Wat gaat er goed en wat kunnen we bij een ander merk ook doorvoeren? Of wat gaat juist niet goed en hoe kunnen we voorkomen dat dit bij een ander merk ook misloopt? Samen werken is samen winnen!

staatloterijlogo lottoLogo eurojackpotlogo lucky day
Logo miljoenenspelLogo kraslotenlogo totologo win-itt

 

Prijswinnende campagnes
2021: Effie Awards | Zilveren Effie met de campagne over de Oudejaarstrekking van de Staatsloterij.
2021: Effie Awards | Bronzen Effie met de Eurojackpot-campagne ‘Zooo veel money’.
2021: Gouden Loeki met de campagne over de Oudejaarstrekking van de Staatsloterij.

Verhalen

Teamspelers
aan het woord

Alle unieke talenten van onze collega’s komen samen in diverse teams. Zo werken we met elkaar aan een gelukkig, gezond en sportief Nederland.
Ben jij benieuwd wie er in jouw team zit?

Lees onze verhalen
Dries over zijn ontwikkeling bij Nederlandse Loterij

Dries over zijn ontwikkeling bij Nederlandse Loterij

Leer ons nog beter kennen