maart 21, 2024 | 4 min

“Wij voeren marketing op hoog niveau”

Tessa de Vries
Campagnemanager

Campagnemanager Tessa de Vries vond bij Nederlandse Loterij precies wat ze zocht: een bedrijf dat marketing als kernpunt van de organisatie beschouwt. “Dit is dé plek waar ik op een hoog niveau aan de slag kan binnen mijn vakgebied.” Benieuwd hoe haar rol als campagnemanager eruitziet? Je leest het hier. 

 

Gestart als campagnemarketeer

Tessa de Vries begon in 2018 haar carrière als campagnemarketeer bij Nederlandse Loterij. Nu, na zes jaar, is ze campagnemanager voor Lotto. “Ik begon als campagnemarketeer bij Staatsloterij en werd na ongeveer 3 jaar campagnemanager voor hetzelfde merk. Als campagnemanager ben je als het ware de bewaker van het merk waar je voor werkt. Je coördineert alle campagnes, bestaande en nieuwe. Zo werkte ik bij Staatsloterij aan campagnes, zoals ‘de 10e trekkingen’, waarin naast het huidige prijzenpakket, extra geld- en naturaprijzen worden weggegeven. Ook heb ik gewerkt aan de ‘Droomsalaristrekkingen’ en ‘De Oudejaarstrekking’. Mijn grootste trots? ‘De Koningsdagtrekking’, omdat ik daarbij voor het eerst de volledige productie van begin tot eind mocht leiden.”

 

Werken aan een van de grootste campagnes van Nederland

“Een van de meest bijzondere ervaringen binnen Nederlandse Loterij? Dat ik een bijdrage heb mogen leveren aan de Oudejaarscampagne. In Nederland zijn er weinig campagnes met zo’n grote omvang. De Oudejaarscampagne is marketing op topsportniveau. Ik werkte veel samen met externe creatieve bureaus en interne specialisten, zoals online marketeers, social marketeers, retailspecialisten en CRM-specialisten. Wat ik het leukste vind aan mijn werk? De coördinerende rol. Ervoor zorgen dat het hele campagneteam goed en tijdig geïnformeerd is, zodat zij hun werk goed kunnen doen.”

“Wat ik zo waardeer is de mogelijkheid om te switchen tussen verschillende spelmerken binnen Nederlandse Loterij.”

Tessa de Vries
Campagnemanager

 

Van Staatsloterij naar Lotto

Na jaren werkzaam te zijn geweest voor het spelmerk Staatsloterij, kreeg Tessa de kans om over te stappen naar het spelmerk Lotto als campagnemanager. “Wat ik zo waardeer is de mogelijkheid om te switchen tussen verschillende spelmerken binnen Nederlandse Loterij. Nu kan ik mijn opgedane kennis bij Staatsloterij direct toepassen bij Lotto. Het is een kleiner merk, met een andere dynamiek en nieuwe collega’s. Het geeft mij het gevoel alsof ik aan een nieuwe baan ben begonnen, maar dan in hetzelfde bedrijf, met dezelfde positieve werksfeer en dezelfde voorwaarden.”

 

Een boost in je ontwikkeling

Over de voordelen zegt ze: “Nederlandse Loterij is een professioneel en dynamisch bedrijf. Er is een mooie balans in senioriteit en startende professionals. Er wordt goed voor de medewerkers gezorgd. We hebben onze eigen sportschool met een instructeur waar je verschillende lessen kunt volgen, zoals cardio, kracht en pilates. Ook krijg je elk jaar €2.000,- om te besteden aan opleidingen, om jezelf te blijven ontwikkelen. Wil je je op persoonlijk vlak ontwikkelen? Of juist liever vakinhoudelijk? Je mag zelf kiezen hoe jij je opleidingsbudget uitgeeft, zolang het aansluit bij je ontwikkeldoelen.”

Maar dat is nog niet alles. Iedere donderdag komen we samen met onze vakgenoten binnen Nederlandse Loterij. Op deze dag wisselen we kennis en ervaringen uit en worden er kennissessies en workshops georganiseerd. Zo focussen we bijvoorbeeld op ontwikkelingen in het medialandschap. Of vindt er een sessie plaats waarin we leren hoe we bureaus zo effectief mogelijk kunnen briefen. Dit geeft je ontwikkeling als marketeer een enorme boost. En niet te vergeten onze uitjes. Zo gaan we eind juni met het bedrijf naar de Olympische Spelen in Parijs, een unieke kans!”

 

Lijk het je net als Tessa leuk om in een marketing georiënteerd bedrijf te werken? Bekijk hier onze vacatures.

Verhalen

Teamspelers aan het woord

Alle unieke talenten van onze collega’s komen samen in diverse teams. Zo werken we met elkaar aan een gelukkig, gezond en sportief Nederland. Ben jij benieuwd wie in jouw team zit?

Read our stories
De Marketing, Sponsoring en CRM teamdag in beeld

De Marketing, Sponsoring en CRM teamdag in beeld

Leer ons nog beter kennen