juni 24, 2024 | 4 min

De voordelen van een corporate en startup in één 

Melvin Sie
Online Marketeer

Continu blijven innoveren. Dát is waar het bij Nederlandse Loterij om draait. Een voorbeeld van zo’n innovatie? Het nieuwe spelmerk Winnitt, een online spelplatform met onder meer crashgames en slingo. We spraken Online Marketeer Melvin Sie over hoe hij vanuit zijn rol betrokken is bij dit nieuwe merk. Nieuwsgierig? Lees hier het verhaal.

Uitdagende branche

Een jaar geleden was Melvin op zoek naar een nieuwe uitdaging. “Ik had het digitale marketingaspect goed in de vingers, maar ik zocht verbreding en een mix van snel schakelen en de voordelen van een corporate. Die mix heb ik zeker gevonden bij Winnitt.” Hij vervolgt: “Ik kom enorm veel uitdagingen tegen binnen deze rol. Je moet als online markteer bij Winnitt bijvoorbeeld rekening houden met strenge wet-en regelgeving voor online kansspelen. Dit dwingt ons om creatief na te denken over online marketing.”

Werken als Online Marketeer

Wat doe je dan als online marketeer voor Winnitt? Melvin vertelt: “Ik voer marketing op breed vlak. Van strategie en positionering tot het live zetten van campagnes en het aansturen van bureaus. Binnen mijn werk heb ik te maken met vier belangrijke stakeholders: het mediabureau, dat de online campagnes uitvoert; het creatieve bureau, dat campagnes bedenkt op basis van onze positionering en strategie; het productiebureau, dat de middelen voor de campagnes maakt; en het interne landschap van Nederlandse Loterij, waar ik samenwerk met veel specialisten die ook voor andere spelmerken, zoals Staatsloterij, werken. Dit is meteen een van de voordelen van een corporate: Nederlandse Loterij heeft veel merken en grote samenwerkingen waar wij als startup en nieuw merk van kunnen profiteren.”

“Nederlandse Loterij heeft veel merken en grote samenwerkingen waar wij als startup en nieuw merk van kunnen profiteren.”

Melvin Sie
Online Marketeer

Startup en corporate: De ideale mix

Naast het profiteren van samenwerkingen benoemt Melvin nog andere voordelen. “Bij Nederlandse Loterij werken veel marketeers met een hoop kennis. Er zijn genoeg mensen om van te leren en je aan op te trekken. We hebben bijvoorbeeld eens per week een functionele dag, waar ik samen met collega-marketeers workshops volg, presentaties geef en projecten aanpak. Initiatieven die gericht zijn op onze ontwikkeling. Ook het opleidingsbudget van € 2.000,- per jaar draagt hieraan bij. Kortom, het is fijn om die ideale mix te hebben; de voordelen van een corporate en de flexibiliteit van een startup. En niet te vergeten, we zijn niet zomaar een corporate. We zijn een organisatie die echt van doorpakken houdt en die ontwikkeling en samenwerking pusht, promoot en waarborgt.”

Spelmerk Winnitt

Wat is Winnitt voor een spelmerk? “Winnitt is ontstaan vanuit onze wens om ander soort spellen aan te bieden die voor meerdere doelgroepen relevant zijn. Bij Nederlandse Loterij werken we continu aan de verdere ontwikkeling van ons spelaanbod; loterijen en online kansspelen. Nu kunnen spelers dus ook terecht bij Winnitt, waar je veilig en verantwoord kunt meedoen aan leuke spellen die ontspanning bieden en tegelijkertijd een spanningselement hebben.”

Ambities

Inmiddels staat de eerste campagne voor het spelmerk live. “Onze volgende stappen zijn: optimaliseren en de gebruikerservaring in kaart brengen. We willen de strategie volledig doorvertalen naar de gebruikerservaring op het platform. Met de juiste spellen, een goede gebruikerservaring en een duidelijke klantreis. Ondanks dat er nog veel te bouwen valt, ben ik trots dat we van een businessplan naar een live platform zijn gegaan.”

Wil je, net als Melvin, werken voor een organisatie die de mogelijkheden van een corporate biedt en de wendbaarheid van een kleinere organisatie heeft? Ontdek onze vacatures.

Verhalen

Teamspelers aan het woord

Alle unieke talenten van onze collega’s komen samen in diverse teams. Zo werken we met elkaar aan een gelukkig, gezond en sportief Nederland. 
Ben jij benieuwd wie in jouw team zit?

Lees onze verhalen
“Wij voeren marketing op hoog niveau”

“Wij voeren marketing op hoog niveau”

Leer ons nog beter kennen