Werken bij Nederlandse Loterij biedt volop kansen om naast je functie leuke projecten op te pakken. Campagnecoördinator en actief lid van de personeelsvereniging, Charlotte Hoogduijn, vertelt hoe zij samen met haar collega’s geniet van het organiseren en plannen van diverse activiteiten. Benieuwd wat Nederlandse Loterij voor haar medewerkers doet? Ontdek het in Charlotte’s verhaal!
Charlotte begon haar loopbaan bij Nederlandse Loterij 3,5 jaar geleden als retailsupportmedewerker. Al snel groeide ze door naar de rol van campagnecoördinator, op zoek naar meer uitdaging. “Als extravert persoon vind ik het leuk om meerdere verantwoordelijkheden te hebben. De rol van campagnecoördinator past perfect bij mij. Ik ben verantwoordelijk voor alle aspecten van de campagnes zoals het toetsen van correctheid, tijdigheid en betaalbaarheid van en bij diverse afdelingen. Maar ook het van A tot Z coördineren en evalueren van campagnes met opdrachtgevers en management behoort tot mijn taak. Voorheen coördineerde ik samen met één collega campagnes voor acht merken, wat een grote uitdaging was. Sinds anderhalf jaar is ons team verdubbeld. Dit gaf mij de kans om naast mijn huidige rol als campagnecoördinator ook aan de slag te gaan als salescoördinator en ben ik nu al ruim 2 jaar lid als één van de organisatoren van de personeelsvereniging.”
Wat doe je dan als organisator? Charlotte vertelt: “Om te beginnen ben ik dol op organiseren, plannen en mensen blij maken, en dit kan perfect door uitjes te organiseren voor anderen. Elke maand kom ik met zes collega’s samen om nieuwe, inspirerende activiteiten te bedenken en terug te kijken op recente evenementen. Voor onze brainstormsessies verzamelen we jaarlijks input van onze collega’s. Op basis daarvan bedenken we verschillende activiteiten, variërend van weekendjes weg en toernooien tot themafeesten en workshops.”
Charlotte gaat verder: “Bij het kiezen van uitjes en cadeautjes houden we altijd rekening met de diverse voorkeuren van onze collega’s. Een weekend weg naar de Ardennen is niet altijd haalbaar voor iedereen, of sommigen geven daar niet de voorkeur aan. Daarom organiseren we ook andere activiteiten, zoals voetbal- en volleybaltoernooien, bowlingavonden, bloemschikcursussen, kookworkshops en themafeesten. Zo proberen we elk jaar vier tot vijf evenementen te organiseren voor het personeel.”
Met 430 leden is het belangrijk dat er voor iedereen iets leuks bij zit. Charlotte zegt: “Ons doel is elk jaar om zoveel mogelijk mensen enthousiast te krijgen voor een event en ervoor te zorgen dat ze het naar hun zin hebben. We hebben gemiddeld 100 tot 150 aanmeldingen per evenement. Onze uitdaging? Steeds iets nieuws bedenken. We willen natuurlijk niet voorspelbaar worden. Twee jaar geleden gaven we bijvoorbeeld iedereen een kerstboom, maar het jaar daarna verrassen we hen met iets heel anders.”
Charlotte benadrukt dat de personeelsvereniging een belangrijk doel heeft. Ze legt uit: “Op het werk zijn we vaak serieus bezig, maar personeelsevenementen bieden een geweldige kans om elkaar beter te leren kennen. Het helpt ook bij het uitbreiden van je netwerk, vooral omdat je mensen ontmoet die in andere teams of in de buitendienst werken, zoals rayonmanagers voor winkels, die je niet dagelijks ziet. Bovendien heerst er een gezellige sfeer. Kortom, als je bij de evenementen van de personeelsvereniging bent, krijg je een goed beeld van al je collega’s en wie er bij Nederlandse Loterij werken.”
Bij Nederlandse Loterij gaan we samen voor de winst. Dit doen we door hard te werken én plezier te hebben. Wil jij ook deel uitmaken van ons team? Bekijk dan onze vacatures.
Alle unieke talenten van onze collega’s komen samen in diverse teams. Zo werken we met elkaar aan een gelukkig, gezond en sportief Nederland. Ben jij benieuwd wie in jouw team zit?
Lees onze verhalen